Cudowny Świat - Tella i zaczarowany ołówek + Myślozmianka - czarodziejska różdżka


Jogowa bajka opracowana na podstawie Las Zuzu Görkem Arsoy i wersji Kids Yoga Fun: https://kidsyogafun.com/zuzus-forest-by-gorkem-arsoy/


By wejść do tej krainy Cudowny Świat trzeba przejść przez czarodziejski zwodzony most.


Pozycja: zwodzonego mostu

Połóż się na plecach, ułóż ręce wzdłuż ciała, ugnij kolana i unieś biodra do góry. Trzymając biodra w górze unieś wyprostowaną prawą nogę w górę, pozostań w tej pozycji na kilka oddechów. Odłóż nogę ba podłogę. Unieś lewą wyprostowaną nogę do góry. Pozostań w tej pozycji na kilka oddechów. Odłóż nogę na podłogę i opuść biodra na podłoże.



W magicznej krainie Cudowny Świat wszystkie marzenia się spełniają. Mieszkała w niej mała dziewczynka Tella, która marzyła o wspaniałej gromadzie zwierzęcych przyjaciół, o piesku, małpce, słoniku, delfinach i wszelkich wspaniałych zwierzątkach, które nie tylko mieszkałyby blisko niej, ale i bawiły się z nią. Pewnego dnia spacerując po krainie znalazła cudowny magiczny długopis. Wzięła go do ręki, a on szepnął do niej - Co tylko namalujesz, stanie się realne i rzeczywiste. Pobiegła do domu i namalowała pieska. Jak tylko skończyła rysunek, obok niej, pojawił się piesek, Ptyś – cześć – zawołał. Mogę zostać Twoim przyjacielem? – zapytał. Oczywiście – zawołała Tella.


Pozycja: psa z głową w dół

Ustaw się w pozycji klęku podpartego. Wysuń dłonie odrobinę do przodu. Na wydechu unieś tułów i biodra prostując nogi, stopy powinny znajdować się na szerokość bioder. Nie musisz dociągać pięt do podłoża. Głowę skieruj w dół. Wzrok ulokuj między kolanami a stopami. Rozciągnij grzbiet i całe ciało. Pozostań w tej pozycji kilka oddechów - do pięciu.


Tella i Ptyś bawili się całymi dniami, jednak Tella zapragnęła większej liczby przyjaciół i zaczęła malować. Namalowała małpkę i obok niej pojawiła się małpka Kiku.


Pozycja: małpy

Stań wyprostowany. Rozstaw stopy na szerokość bioder. Zegnij tułów w stronę podłoża i opuść ręce w dół do podłogi. Ręce opadają luźno, można nimi poruszać na boki. Pozostań

w tej pozycji na kilka oddechów.


Kolejnym przyjacielem, którego namalowała był słonik Topi.


Pozycja: słonia

Stań wyprostowany. Rozstaw stopy na szerokość bioder. Podnieś wyprostowane dłonie do góry. Z wydechem ugnij tułów i skieruj wyprostowane ręce wzdłuż głowy, oprzyj złożone dłonie o podłoże. Nabierz wody do trąby, z wdechem unieś się do góry i wypuść z trąby wodę na plecy, jakbyś polewał się wodą :)


Następnie namalowała:

lwa – Pilo


Pozycja: lwa

Usiądź na piętach z prostymi plecami. Ułóż dłonie na kolanach. Zamykając oczy (nie jest to wymagane) otwórz buzię i wyciągnij język do brody wydychając powietrze oraz wydając z siebie pomruk lwa. Zrób kilka powtórzeń. [będąc w pozycji lwa można wykonywać różne jego warianty wesołego lwa, smutnego, groźnego, miłego itp.]


tygrysa – Sepo


Pozycja: tygrysa

Ustaw się w pozycji klęku podpartego. Robiąc wdech zbliż kolano prawej nogi do czoła robiąc koci grzbiet, przy wydechu unosząc głowę do góry, ustawiając plecy w pozycji wklęsłej, energicznie unieś ugiętą nogę w górę tak, by kolano było w linii prostej do biodra a stopa kierowała się ku sufitowi.



delfina – Hilo


Pozycja: delfina

Ustaw się w pozycji klęku podpartego. Z wdechem ugnij ręce w łokciach, oprzyj całe przedramiona na podłodze, możesz złączyć dłonie. Z wydechem skieruj czubek głowy w stronę podłogi, wyprostuj nogi i unieś biodra, stań na stopach. Szyja i głowa opadają w dół i są odprężone.


aligatora – Kuku


Pozycja: aligatora

Połóż się na brzuchu. Złóż dłonie jedna na drugiej i oprzyj na nich czoło. Rozszerz stopy na szerokość bioder. Palce skieruj na zewnątrz i je wyprostuj. Pozostań chwilę nieruchomo i wsłuchaj się w swój oddech. Możesz też z wdechem rozsunąć stopy szerzej, a z wydechem zbliżyć je do siebie. Powtórz czynność kilka razy.


węża – Pipo


Pozycja: węża

Połóż się na brzuchu z wyprostowanymi nogami i rękami ułożonymi wzdłuż ciała. Przełóż dłonie na wysokość klatki piersiowej, ułóż je stabilnie i wspierając się na nich unieś tułów na odpowiednią dla siebie wysokość, maksymalnie do momentu wyprostowania całych rąk. Będąc w swoim wariancie pozycji, wydaj z siebie dźwięk SSSSSSSS [można poruszać ciałem na boki i wić się jak wąż].


Wszystkie zwierzęta przyjaźniły się z Tellą, ale nie mając, gdzie mieszkać ruszymy do miasta. Niektórzy ludzie się z nimi witali inni się ich bali. Niestety nie wpływało to na sytuację zwierzątek, ponieważ wciąż nie miały one ani gdzie mieszkać ani co jeść. Mieszkańcy miasteczka cudownej krainy wybrali się do mędrca – Tęgiej Głowy z zapytaniem, co mają czynić. Ten udał się do Telli na rozmowę. Ona opowiedziała mu, że dzięki magicznemu ołówkowi namalowała wszystkich zwierzęcych przyjaciół, a oni stali się żywi. Zawsze chciała mieć takich bliskich towarzyszy, jednak teraz nie wie co robić, bo nie mają oni, gdzie mieszkać, brakuje także dla nich jedzenia. Mędrzec Tęga Głowa – powiedział – namaluj im las, jezioro i wszelkie potrzebne rzeczy, aby im się wygodnie mieszkało. Namaluj im także wszelkie potrzebne pożywienie. Tella, tak też uczyniła. Namalowała las, jezioro, strumyk i góry.


Pozycja: drzewa

Stań prosto, złącz stopy. Równomiernie rozłóż ciężar ciała na obydwu stopach, napnij mięśnie brzucha. Znajdź przed sobą nieruchomy punkt, wpatruj się w niego, ułatwi to utrzymywanie równowagi. Ramiona unieś i wyprostowane wyciągnij w bok, następnie złóż dłonie na piersi. Zegnij kolano prawej nogi odwodząc nogę do boku oprzyj podeszwę stopy na lewej łydce od wewnątrz – WARIANT I – pozycja krzaczka, możesz ułożyć stopę na wnętrzu uda – WARIANT II – pozycja drzewa. Pozostań w tej pozycji lub robiąc wdech unieść ręce do góry - nad głowę i złącz dłonie nad głową wyciągając się w górę jak drzewo. Pozostań w wybranym wariancie do na kilka oddechów. Pozycję niezależnie od wariantu należy powtórzyć na drugą stronę.


Pozycja: góry

Stań prosto, złącz stopy. Równomiernie rozłóż ciężar ciała na obydwu stopach, napnij mięśnie brzucha i ud, ramiona ściągnij do tyłu i opuść w dół. Napnij całe ciało. Pozostań w tej pozycji na kilka oddechów.


Tella namalowała banany, kokosy, owady, trawę i wszystko, czego zwierzątka pragnęły do jedzenia. Tella bawiła się z nimi i spędzała z nimi wolny czas, a one żyły szczęśliwie we wspaniałym magicznym świecie przez nią namalowanym tuż obok jej domu.


Bajka wzorowana na oryginalnym wpisie na blogu w języku angielskim: https://kidsyogafun.com/zuzus-forest-by-gorkem-arsoy/


RELAKSACJA

opracowana na podstawie Czarodziejskiej Różdżki - Kids Yoga Fun: https://kidsyogafun.com/a-relaxation-story-about-changing-feelings/




Połóż się na plecach, możesz włożyć pod głowę poduszkę, przykryć się kocem i zamknąć oczy. Wyprostuj nogi, niech palce u stóp opadną na boki, dłonie połóż na brzuszku lub zostaw ręce ułożone wzdłuż ciała. Skup się na oddychaniu. Poczuj, jak Twój brzuszek przy wdechu unosi się do góry i wraz z wydechem opada w dół. Jest Ci miło i przyjemnie, jesteś spokojny.

Wyobraź sobie wspaniały piernikowy domek. Mieszka w nim wróżka z psem Ptysiem. Ma ona czarodziejską różdżkę, którą potrafi wszystko wyczarować. Chce, żeby było lato, używa różdżki i zima zmienia się w lato. Chce urodzinowy wielopiętrowy tort, używa różdżki, wypowiada zaklęcie abrakadabra i pojawia się piękny, wielopiętrowy tort. Chce, by jej domek otaczały drzewa, bierze różdżkę, wypowiada zaklęcie i pojawiają się piękne zielone drzewa. Pewnego razu, postanowiła spędzić kilka dni bez różdżki. Poprosiła Ciebie, abyś się nią zaopiekował. W nagrodę za opiekę, pozwoliła Ci raz użyć różdżki, ale tylko do zmiany siebie, swojego zachowania i emocji. Pomyśl, co chciałbyś zmienić w swoim zachowaniu lub emocjach. Użyj różdżki, wypowiedz zaklęcie abrakadabra i poczuj zmianę. Czujesz się teraz lepiej? Jest Ci przyjemniej i weselej. Pamiętaj, zawsze możesz coś zmienić.

Zrób głęboki wdech i wydech, poruszaj paluszkami u stóp, paluszkami u rąk, przeciągnij się. Możesz przyciągnąć kolana do brzuszka. Jak będziesz gotowy połóż się na boku i podpierając się przejdź do siadu. Skrzyżuj nóżki i zatrzymaj się na chwilę. Przyłóż dłoń do serduszka i zwróć uwagę, jak bije. Czy jest spokojne, podobnie jak Twój oddech, ciało i głowa?

15 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie