Podróż i relaksacja na SAFARI



Dzisiaj zapraszam Was w podróż na Safari! Polecimy samolotem do Afryki, a do Safari na lądzie dotrzemy samochodem. Jest to wspaniałe miejsce pełne zwierząt i cudownej natury. Wieczór spędzimy przy ognisku, a spać będziemy w namiocie.


Lecimy!!!


Pozycja: samolotu

Stań wyprostowany z rękami ułożonymi wzdłuż ciała. Stopy powinny być złączone, można rozstawić je na szerokość bioder. Równomiernie rozłóż ciężar ciała na obydwu stopach, napnij mięśnie brzucha i ud, ramiona ściągnij do tyłu i w dół (pozycja góry). Zegnij wyprostowany tułów do pozycji prostopadłej w stosunku do podłogi i rozstaw ręce na szerokość ramion (WARIANT I). Można zostać w tej

pozycji bądź unieść prawą nogę prostopadle do podłogi tak, aby ciało, noga i tułów oraz głowa znajdowały się w linii prostej (WARIANT II). Pozostań w wybranym wariancie do 5 oddechów. Może być krócej. Jeśli wybrałeś wariant II pozycję należy powtórzyć na lewą stronę.


Lecimy samolotem nad wodami i lądami. Napotykamy turbulencje [będąc w pozycji samolotu możemy się przechylać na boki, podskoczyć, poruszać rękami, żeby ukazać turbulencje], ale one nam nie straszne. Jesteśmy w Afryce! Na Safari pojedziemy samochodem. Wsiadamy, zapinamy pasy i bierzemy do rąk lornetki, żeby lepiej widzieć piękny otaczający nas krajobraz.


Pozycja: samochodu

Usiądź na ziemi z wyprostowanymi plecami. Proste nogi ułóż w szerokim rozkroku. Wyciągnij wyprostowane ręce przed siebie na wysokości ramion i ustaw je tak, jakbyś trzymał kierownicę. [Jadąc możecie podskakiwać na wertepach, skręcać w prawo i lewo, przechylając się na boki].


Jedziemy w promieniach słońca, jest przyjemnie ciepło. Otaczają nas wspaniałe drzewa i roślinność. Dojechaliśmy na miejsce. Zwiedzamy Safari. Powoli przemierzając Safari, wypatrujemy znaków jego mieszkańców, wspaniałych zwierząt. Bierzemy do rąk lornetki. [Złączony kciuk i palec wskazujący tworząc okrąg przykładamy do oczu].


W oddali za drzewami, widać zarys głowy. Kto to może być? To wspaniała, długoszyjna żyrafa!


Pozycja: żyrafy

Stań wyprostowany, złącz stopy. Unieś proste ręce do góry, nad głowę. Złącz dłonie i skieruj je do przodu. Twoje ręce to szyja żyrafy, a dłonie są jej głową. [Możecie delikatnie poruszać dłońmi jakbyście chcieli dosięgnąć liście na drzewach. Możecie powoli podnieść jedną nogę i ugiąć ją w kolanie, chwilę utrzymać równowagę i powoli odstawić stopę na podłodze. Następnie unieść drugą nogę ugiętą w kolanie i utrzymać równowagę. Po chwili odłożyć ją na podłogę. To jest dostojny powolny chód żyrafy – przejdźcie taki kilka kroków, uważnie unosząc kolana, utrzymując równowagę i odkładając stopy na podłogę].


Idziemy dalej. W zaroślach dostrzegamy słonia.


Pozycja: słonia

Stań wyprostowany. Rozstaw stopy na szerokość bioder. Podnieś wyprostowane dłonie do góry. Z wydechem ugnij tułów i skieruj wyprostowane ręce wzdłuż głowy, oprzyj złożone dłonie o podłoże. Nabierz wody do trąby, z wdechem unieś się do góry i wypuść z trąby wodę na plecy, jakbyś polewał się wodą :)


Słonie są cudowne, dostojne i spokojne. Ruszamy dalej. Teraz wsiadamy do samochodu i jedziemy na drugą stronę Safari, żeby obejrzeć lwy i tygrysy.


Pozycja: lwa

Usiądź na piętach z prostymi plecami. Ułóż dłonie na kolanach. Zamykając oczy (nie jest to wymagane) otwórz buzię i wyciągnij język do brody wydychając powietrze oraz wydając z siebie pomruk lwa. Zrób kilka powtórzeń. [będąc w pozycji lwa można wykonywać różne jego warianty wesołego lwa, smutnego, groźnego, miłego itp.]


Pozycja: tygrysa

Ustaw się w pozycji klęku podpartego. Robiąc wdech zbliż kolano prawej nogi do czoła robiąc koci grzbiet, przy wydechu unosząc głowę do góry, ustawiając plecy w pozycji wklęsłej, energicznie unieś ugiętą nogę w górę tak, by kolano było w linii prostej do biodra a stopa kierowała się ku sufitowi.


Na koniec wycieczki powoli podejdziemy do miejsca, gdzie można spotkać nosorożce, a następnie hipopotamy.


Pozycja: nosorożca

Ustaw się w pozycji klęku podpartego. Robiąc wdech zbliż prawą dłoń złożoną w pięść do nosa. Unieś głowę i zrób wydech. Powoli odłóż dłoń na podłogę i powtórz pozycję na drugą stronę.


Ostatnim naszym przyjacielem, którego dzisiaj odwiedzimy jest hipopotam.


Pozycja: hipopotama

Połóż się na plecach. Ugnij nogi w kolanach i przyciągnij je do klatki piersiowej. Złap zewnętrza stóp lub paluchy dłońmi. [Możecie poruszać się na boki, do przodu i do tyłu, żeby rozmasować plecy].


Po podróży pełnej atrakcji i cudownych zwierząt udajemy się na miejsce spoczynku. Zanim zjemy posiłek rozbijemy namiot, w którym spędzimy noc i rozpalimy ognisko. Żeby rozpalić ognisko, musimy przygotować drewno.


Pozycja: drwala

Stań w szerszym rozkroku, stopy ułożone minimum na szerokość bioder. Z wdechem unieść wyprostowane ręce ze złączonymi dłońmi nad głowę, robiąc głośny wydech – można także wydać okrzyk - ŁAAAA opuść energicznie całe ciało [zrób skłon] kierując ręce i dłonie do podłogi. Powtórz ćwiczenie kilka razy.


Przygotowaliśmy drewno na ognisko. Rozpaliliśmy je. Teraz rozbijemy namiot, żeby mieć przytulne miejsce na sen, po pełnym przygód dniu.


Pozycja: namiotu

Usiądź na piętach z prostymi plecami. Unieś się do klęku. Kolana są złączone. Unieś proste ręce do sufitu. Wyprostuj jedną nogę do boku. Z wdechem opuść rękę do prostej nogi i rozciągnij drugi bok. Z wydechem wróć ręką do góry. Przejdź do klęku i powtórz pozycję na drugą stronę.


Rozbiliśmy namiot. Rozłóżmy jeszcze stolik polowy i krzesła.


Pozycja: stołu

Usiądź z wyprostowanymi nogami i plecami. Ułóż dłonie przy biodrach. Ugnij kolana i unieś biodra do góry wspierając się na dłoniach i stopach. Mocno wypychaj brzuszek i biodra do góry.


Pozycja: krzesła

Stań prosto ze złączonymi stopami. Z wdechem unieś proste ręce nad głowę, z wydechem ugnij kolana, kierując pupę do tyłu, tak żeby kolana nie wystawały przed palce u stóp. Wytrzymaj kilka oddechów w tej pozycji.


Mamy już ognisko, namiot, stolik i krzesła. Przyszedł czas na pyszny posiłek, który przywieźliśmy ze sobą w koszyku piknikowym.


Pozycja: kosz piknikowy

Połóż się na podłodze na brzuszku, skieruj ręce do tyłu do kostek, ugnij kolana i złap dłońmi kostki. Unieś do góry klatę piersiową i pociągnij ugięte nogi w stronę sufitu.


Po zjedzeniu wspaniałych łakoci, wymienieniu się wrażeniami po wspaniałym dniu udajemy się na spoczynek.

Cudownie nam się spało. Obudziły nas odgłosy safari i cudowne słońce, które z radością powitaliśmy!


Powitanie słońca:

Stan wyprostowany w rozkroku na szerokość bioder lub ze złączonymi stopami, z wdechem unieś dłonie w górę do nieba. Z wydechem ugnij tułów i dotknij rękami podłogi, jakby promienie słoneczka spadały na podłoże. Następnie przejdź do pozycji na podłodze – połóż się na brzuchu z wyprostowanymi nogami. Z wdechem unieś tułów wspierając się na dłoniach ułożonych po obydwu stronach klatki piersiowej, spójrz na sufit – na niebo i słoneczko. Z wydechem odłóż tułów na podłogę i unieś biodra i pupę do góry do pozycji psa z głową w dół. Następnie powoli przejdź stopami do dłoni, trzymając je dalej na podłodze. Z wdechem powoli unieś się do góry, wyciągając dłonie w stronę nieba i słoneczka, z wydechem opuść dłonie i ułóż je wzdłuż ciała. [Możecie powtórzyć sekwencję kilka razy].


Po powitaniu słońca, zjedzeniu śniadania i złożeniu namiotu. Z głowami pełnymi wrażeń, wróciliśmy do domu. [Możecie jeszcze raz zrobić pozycję samolotu].



RELAKSACJA



Połóż się na plecach, możesz włożyć pod głowę poduszkę, przykryć się kocem i zamknąć oczy. Wyprostuj nogi, niech palce u stóp opadną na boki, dłonie połóż na brzuszku lub zostaw ręce ułożone wzdłuż ciała. Skup się na oddychaniu. Poczuj, jak Twój brzuszek przy wdechu unosi się do góry i wraz z wydechem opada w dół. Wyobraź sobie, że jesteś na safari, słyszysz odgłosy zwierząt – słonia, ptaków, czujesz delikatny wiaterek otaczający Twoje ciało. Delikatne promienie słońca padają na Twoje stopy, kostki, kolana, biodra, dłonie, ręce, brzuszek, klatkę piersiową, szyję i głowę. Czujesz się bezpiecznie i dobrze. Twoje ciało staje się coraz bardziej rozluźnione i spokojne. Zrób głęboki wdech i wydech, poruszaj paluszkami u stóp, paluszkami u rąk, przeciągnij się. Możesz przyciągnąć kolana do brzuszka. Jak będziesz gotowy połóż się na boku i podpierając się przejdź do siadu. Skrzyżuj nóżki i zatrzymaj się na chwilę. Przyłóż dłoń do serduszka i zwróć uwagę, jak bije. Czy jest spokojne, podobnie jak Twój oddech, ciało i głowa? Takie ćwiczenie możesz wykonywać zawsze.

31 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie